Home arrow Nieuws arrow Cafeïne-uitval
Cafeïne-uitval PDF Afdrukken E-mail

Ik ben zelf een fanatieke koffiedrinker. En in de duizenden stuurhutten in ons land gaan er dagelijks ook heel wat liters door. Maar sommige mensen lijken zich bewust van de slechte invloed van al die cafeïne. Zoals KSV-directeur Kees de Vries, die de koffie helemaal liet staan en zich plots veel beter voelde. Brits onderzoek wijst er nu op, dat veel koffie kan leiden tot hallucinaties. Wie zeven koppen oploskoffie per dag drinkt, heeft drie keer zoveel kans spoken te zien of stemmen te horen dan mensen die maar één kop drinken. Onderzoekers van de Britse Durham-universiteit vroegen 200 studenten hoeveel koffie ze dronken en hoe ze zich voelden. Daaruit bleek dat mensen die veel cafeïne binnenkrijgen, meer kans hebben op hallucinaties. Maar volgens de wetenschappers kan ook stress tot hallucinaties lieden. En gestreste mensen drinken mogelijk meer koffie.
 

 

 
< Vorige   Volgende >

Adverteerders

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
© 2012 Magazine Binnenvaart
Powered & Hosted by GYS | GetYourSite.nl